2010. november 6., szombat

Ismét szervezett keretek között tanulok

Hosszú szünet szünet után végre egy új bejegyzés. Annyi mindenről írhattam volna, de mindig közbe jött valami, ami fontosabb volt. A HTK01 kurzus befejezése óta egyre többet foglalkozom tanulásmódszertannal. Október végén beiratkoztam a PROMPT Oktatóközpont "E-learning áttekintés" kurzusára. A képzés pedagógusoknak szól. A bemutatkozások alapján valószínűleg én vagyok az egyetlen résztvevő, aki nem rendelkezik pedagógusi végzettséggel. Kíváncsi vagyok, hogy milyen kapcsolatot sikerül majd kialakítanom a csoportársakkal, tanárokkal, tutorokkal. Egyelőre csak olvasok és figyelek.

Tanulási stratégiám
  1. Olvasni, olvasni, olvasni és nagyon oda figyelni az olvasottakra, a résztvevőkre, vagyis a másik emberre.
  2. Gondolkodni, gondolkodni és megint csak gondolkodni az olvasottakon (Mit hogyan tudok hasznosítani a munkámban, a szakmai, szellemi fejlődésem érdekében.)
  3. Leírni a gondolataimat, tapasztalataimat és megosztani másokkal.
  4. Beszélgetni, eszmét cserélni, vitatkozni.
  5. Összegezni.
  6. Alkalmazni a tanultakat, gyakorlati tapasztalatot szerezni.
  7. Tanulságokat levonni.
  8. Leírni és megosztani a tapasztalatokat, tanulságokat.
  9. A megszerzett ismeretek beépítése, alkalmazása a mindennapi munkámba, életembe.
  10. Folytatni az egyes ponttal, újabb ismeretek szerzésével ;-)
Tanulásra sose tudok annyi időt szánni, mint amennyit szeretnék. ;-( A család és a munka elsőbbséget élvez. Az idő haladtával egyre kevésbé vagyok hajlandó az alvásidőmet megkurtítani. A megfelelő mennyiségű és minőségű alvás (minimum 6-8 óra) a gyerekeknél és a felnőtteknél egyaránt meghatározza a koncentrációt és a teljesítményt. Ami aztán kihat a tanulás, a munkavégzés minőségére.

Az első hét tapasztalatairól röviden

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése