Az első hét témája a konektivizmus volt. A többiek már minden leírtak róla, amit csak lehetett. Okosan, bölcsen, tömören. Késésben vagyok ;-( Mit írhatnék? Újat már úgysem tudnék, de a tanár úr azt mondta, hogy írni kell. ;-) Tehát írok... persze tudom, hogy elsősorban magamnak. Nekem fontos, hogy összegezzem, áttekintsem, végig gondoljam, hogy számomra miért fontos a konnektivizmus, mit jelent nekem, miért kezdtem el vele foglalkozni. Nos, lássuk!
Mit jelent nekem a konnektivizmus?
- Szemléletet.
- Kapcsolatokat.
- Együttműködést.
- Új ismereteket, lehetőségeket, inspirációt.
- Új fajta viszonyt (partneribb) tanár és tanítványai között.
- Szakmai fejlődésem útját, módját.
Mit jelent számomra hálózatban gondolkodni?
- Új összefüggések, kapcsolódási pontok meglátását.
- Információ-, gondolat- és véleménycserét.
- Fejlődési lehetőséget.
Informatikus könyvtárosként a felhasználóképzések miatt elsősorban a konnektivizmus módszertana, eszköztára érdekel, az hogy milyen módszerekkel tudom megmutatni a képzéseinken résztvevők számára, hogy milyen módon, milyen eszközökkel találják meg a számukra szükséges információt, hogy szervezzék ismeretté, tudássá önmaguk számára. Másodsorban a hálózati közösségek érdekelnek, hiszen a könyvtárak is, mint annyi más intézmény és szervezet is változáson megy át. A könyvtárak szolgáltatásaiban egyre nagyobb szerepet kap a Web 2.0-ás eszközök, szolgáltatások alkalmazása, a virtuális (NING, Wiki) és valódi közösségek építése, működtetése. A virtuális közösségek témája iránti érdeklődésemet (anno) Koszecz Sándor Közművelődés 2.0 című dolgozata és az általa létrehozott virtuális közösség keltette fel.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése